Věděli jste, že podle statistik nepřežije první rok podnikání až pětina firem? Dalších třicet procent podniků skončí po druhém roce, po pěti letech podnikání zaniká až polovina společností a jedenácté narozeniny podniku neoslaví sedm z deseti firem. Jsou to šílené výsledky nedávných statistik, které však jen utvrzují fakt, že svět podnikání není pro kohokoli a že to není procházka růžovým sadem. V současné době drtivá většina lidí jde do podnikání s touhou po zisku, po finanční svobodě, jenže to jsou důvody, které budou zároveň smrtícími. Do podnikání se nevyplatí pouštět se z důvodu možných vysokých zisků.
To, že se podnikatelé pouští do byznysu kvůli zisku, není jediný důvod, proč jejich firmy krachují. Dopouští se daleko více chyb, které jsou pro firmy opravdu smrtící. Vybrali jsme čtyři chyb, které jsou často synonymem krachu.
Podnikatelé nemají plán
Vstupovat do světa podnikání bez plánu je jako jít do války bez zbraní. Žádný plán – to je nejčastější chyba začínajících podnikatelů, kteří často podcení podnikání nebo vynechají něco, co je v rozjedu firmy důležité.
Podnikatelé chtějí všechno zvládnout sami
Najdou se mezi námi podnikatelé, kteří chtějí všechno zvládnout sami. Jenže k tomu, aby firma uspěla, je třeba týmu, ne jedince. Být otevřený názorům a nápadům ostatních, i to musí podnikatel zvládnout, aby uspěl. I když z počátku musí podnikatel zvládnout několik rolí najednou, pravdou je, že brzy se dostaví vyčerpání a tělo vypoví službu. Je dobré mít pár lidí okolo sebe.
Pro podnikatele je firma láskou
Je sice pravdou, že vás to musí bavit, abyste v tom byli dobří, ale udělat si z firmu lásku svého života, to je velká chyba. Pokud totiž takto budeme přistupovat k firmě, nebudeme objektivní a nebudou naše rozhodnutí správná.
Peněz budu mít vždy dostatek
To je myšlenka, kterou v hlavě má nejeden podnikatel. Jenže právě peníze jsou jednou z hlavních příčin krachu především mladých firem.