Opět je zde období v roce, během kterého jsou nehody na silničních komunikacích na denním pořádku. Řidiči zapomínají na to, že je námraza, náledí, že nemají zimní gumy – to jsou časté příčiny dopravních nehod, které se skutečně dějí dnes a denně. Naštěstí celá řada řidičů je pojištěná, což znamená, že v případě ťuknutí či střetu vozů bez zranění pojišťovna pomůže. Z aktuálních statistik je zřejmé, že na pomoci od pojišťovny jsou závislé tisícovky řidičů.
Mnozí lidé v případě nehody či poruchy však nevědí, komu mají zavolat. Číslo od své pojišťovny či respektive od asistenční pomoci najdou na Zelené kartě, což je vlastně doklad o povinném ručení. V České republice asistenční služby fungují zejména na jednotném čísle 1224, ale na Zelené kartě je také speciální číslo pro zahraničí.
Asistenci však v případě nehody či poruchy každým rokem přivolá až 300 tisíc řidičů. Ti všichni jsou závislí na své pojišťovně.
Co se děje po zavolání asistenčních služeb?
V případě, že řidič zavolá na číslo asistenční služby a následně bude spojen, operátor na lince posoudí rozsah asistenčních služeb a dle toho vyšle k nehodě či poruše případného technika, který buď závadu odstraní hned na místě, nebo zajistí profesionální odtah do servisu.
V posledním roce v meziročním srovnání vzrostl počet volání o dvaadvacet procent. Na místě se však řešilo jen necelých třicet procent případů.
Dávejte si pozor na palivo ve voze
Operátoři na číslech asistenčních služeb začínají ve velkém upozorňovat na značení paliv. Paliva totiž mají nové označení, které platí v Evropské unii od poloviny letošního října. Pokud si řidiči budou dávat pozor na to, jaké palivo do vozu tankují, nebudou muset technici dojíždět k tolika případům jako v minulosti.
V minulosti se například jezdilo až ke dvěma tisícům případů, kdy hrála hlavní roli záměna paliva.