Pokud začínáte podnikat nebo už podnikáte delší dobu, potřebujete komunikovat se zákazníky. V dnešní době vetší část komunikace probíhá přes internet. Online komunikace má několik výhod. Je rychlejší a většinou neustále dostupná. Také vás vyjde levněji, než kdybyste posílali například dopis. Existují základní dva typy online komunikace, o kterých vám povíme více.
Asynchronní komunikace jako náhrada dopisů
Tento druh internetové komunikace nevyžaduje okamžitou reakci adresáta. Jedná se například o e-mail nebo také různé diskuse. Funguje to podobně, jako s dopisem. Jednoduše napíšete e-mail a dotyčná osoba vám maximálně do několika dní odepíše. Vzniká zde však riziko, že si adresát e-mailu nevšimne. Využívá se v méně naléhavých situacích. Často je tato komunikace vybírána při posílání newsletterů s novinkami.
Vyřešte naléhavé věci ihned pomocí synchronní komunikace
Synchronní online komunikace patří mezi jednu z nejrychlejších interakcí mezi podnikatelem a zákazníkem. Jsou to hovory či chaty, které probíhají napřímo a účastní se obě strany. Jsou velmi podobné například SMS zprávám. Jedná se o Google talk, Google Hangouts, Viber či WhatsApp. Velmi populární je také Messenger a Skype. Dříve se používalo také ICQ, ale poslední dobou se již netěší takové slávě. Tyto programy či aplikaci lze instalovat do počítače, tabletu nebo mobilního telefonu. Přes ně můžete buď to s lidmi chatovat, nebo také telefonovat. Dokonce jsou v posledních letech populární i videohovory.
Online komunikace ještě nekončí
Pokud máte vlastní webovou stránku, můžete říct vašemu IT specialistovi, aby na webu spustil online chat. Zde vám budou lidé psát v případě dotazů. Nezapomeňte na to, že na dotazy musí někdo odpovídat, proto se jim pořádně věnujte.
Tip na závěr
Nezapomeňte, že online komunikací to nekončí. Dejte lidem vědět, že existujete nebo máte nějakou akci i za pomocí offlinu, například letáčky do schránky či billboardu s reklamou. Komunikace se zákazníky je velmi důležitá, jinak byste o zákazníky mohli snadno přijít.