• BOZP musí dodržovat i OSVČ bez podřízených
    Podnikání

    BOZP musí dodržovat i OSVČ bez podřízených

    Na území České republiky bychom našli až čtyřicet procent zaměstnavatelů, lépe řečeno podnikatelů, kteří nemají ani zdání o BOZP a PO. Jenže tito podnikatelé žijí prakticky denně v ohrožení. Když by jim na dveře zaklepala kontrola ze státní správy, automaticky by jim za nedodržení povinností vztahujících se k BOZP udělila pokuta, která by mohla dosáhnout až na dva miliony korun. A to se týká i osob samostatně výdělečně činných, které pod svými křídly nemají zaměstnance žádného.  Ze zmíněných čtyřiceti procent nevědomých zaměstnanců bude jistě velká skupina OSVČ, kterým by však stačilo, aby se svěřili do rukou firmě Extéria, o níž jsou na internetu k přečtení mnohé reference a recenze plné…

  • Proč si podnikatelé a živnostníci půjčují a na co
    Podnikání

    Proč si podnikatelé a živnostníci půjčují?

    Jsme zvyklí na to, že si lidé chodí půjčovat do bankovních společnosti na různé věci, ať už se to týká pořízení nového automobilu, bydlení, nábytku, dovolené nebo Vánoc. V případě, kdy nemají peníze zamíří do bankovní společnosti, kde následně žádají o bankovní půjčku. Věděli jste však, že pro půjčku si chodí i podnikatelé a živnostníci? Pokud si myslíte, že vše platí ze svých zdrojů, jste na omylu. Nenapadá vás důvod, k čemu by finanční prostředky potřebovali? Následujte nás. Proč si podnikatelé a živnostníci půjčují? Asi chápete, že provoz podnikání je finančně náročný, zvlášť v momentě, kdy se jedná o offline podnikání. Do této skupiny patří například provozování restaurace, masážního studia, kadeřnictví apod. V takovém…

  • Výhody a nevýhody podnikání vás dostanou
    Podnikání

    Výhody a nevýhody podnikání

    Podnikání není jenom o výhodách. Počítat musíte i s tím, že nějakou dobu bude trvat, než se dostanete tam, kde chcete. Musíte myslet také na to, že se to svým způsobem nemusí nikdy povést. Ano, můžete vydělat pouze z podnikání, ale ne takové příjmy, které jste očekávaly. V takovém případě je dobré se seznámit také s nevýhodami, s nimiž se v podnikání můžete střetnout. Povíme jak tedy hlavní důvody, proč se lidé pouštějí do podnikání a jaká rizika na vás číhají. Výhody a nevýhody podnikání Jak jsme již naznačili v předchozím odstavci, výhod nemusí dosáhnout každý. Záleží na tom, jaký čas do svého podnikání budete investovat, včetně finančních prostředků. Ano, podnikání můžete sice rozjet téměř bez nulového…

  • Online komunikace jako základ podnikání
    Podnikání

    Online komunikace jako základ podnikání

    Pokud začínáte podnikat nebo už podnikáte delší dobu, potřebujete komunikovat se zákazníky. V dnešní době vetší část komunikace probíhá přes internet. Online komunikace má několik výhod. Je rychlejší a většinou neustále dostupná. Také vás vyjde levněji, než kdybyste posílali například dopis. Existují základní dva typy online komunikace, o kterých vám povíme více. Asynchronní komunikace jako náhrada dopisů Tento druh internetové komunikace nevyžaduje okamžitou reakci adresáta. Jedná se například o e-mail nebo také různé diskuse. Funguje to podobně, jako s dopisem. Jednoduše napíšete e-mail a dotyčná osoba vám maximálně do několika dní odepíše. Vzniká zde však riziko, že si adresát e-mailu nevšimne. Využívá se v méně naléhavých situacích. Často je tato komunikace vybírána při…

  • Strojírenské veletrhy jsou u nás oblíbené, zamiřme však za hranice na Hannover Messe
    Podnikání

    Strojírenské veletrhy jsou u nás oblíbené, zamiřme však za hranice na Hannover Messe

    Ať už jste velkým nebo malým fanouškem strojírenství, robotiky, energetiky nebo podobných oborů, které se strojírenstvím úzce souvisí, určitě si nenecháváte ujít zajímavé veletrhy, které se v hojném množství samozřejmě konají i u nás. Zatímco u nás se prezentují například firmy, jako MSC MetPro a. s., což je prestižní dodavatel tvarových výpalků té nejvyšší kvality, v zahraničí je tomu trochu jinak. I když i na zahraničních veletrzích najdeme také české firmy prezentující se návštěvníkům, více se setkáme s lídry větších společností, jež u nás známe jen z doslechu.  Pokud plánujete zamířit na některý z konaných veletrhů, prozradíme vám, jaké veletrhy rozhodně stojí za vidění a navštívení. Konkrétně tedy zamíříme na…

  • Affiliate marketing patří do podnikání
    Podnikání

    Affiliate marketing patří do podnikání

    V rámci podnikání se setkáte s pojmy, kterým možná nebudete plně rozumět. Pokud se však chcete specializovat například na internetové obchody nebo si rozjet vlastní produkt, ať už půjde o rady nebo přímo kurzy, měli byste se s jedním pojmem, který vás zaskočí seznámit. Řeč je o affiliate marketingu. Nevíte, o co jde? Následujte nás, určitě se brzy dostanete do tohoto světa. Co je to affiliate? Nebaví vás už platit za reklamy příliš vysoké částky? Ve finále zjistíte, že vám nepřinesla daná reklama žádný zisk? Pokud se specializujete na více druhů reklam, pak možná víte, že u některých reklam platíte fixní částku, která je například stanovená na měsíc. U druhých se máte možnost…

  • Originální logo je v podnikání důležité
    Podnikání

    Originální logo je v podnikání důležité

    Jestliže to s podnikáním myslíte vážně, pak se neobejdete bez originálního loga. Právě to vám v začátcích může výrazně pomoct. Pokud si totiž logo stáhnete a pouze upravíte text, vaši klienti to poznají. Zvlášť tehdy, budou-li z podnikatelských oborů. Nemyslete si však, že obyvatelé nevykonávající podnikatelskou činnost se nebudou na logo dívat. Ačkoli se to nezdá, vaši zákazníci si pamatují více než si myslíte a v případě, že vaše logo uvidí u dalších několika firem, začnou mít pochybnosti. Jde o první navázání komunikace Ještě před tím, než se s klientem sejdete je logo tzv. vaší vizitkou. S největší pravděpodobností jej uvidí váš klient před vámi domluvenou schůzkou. Pokud si navíc vyžádá internetové stránky, je to předem…

  • Jak se v podnikání posunout dopředu díky základním radám
    Podnikání

    Jak se v podnikání posunout dopředu díky základním radám?

    Podnikání je náročný proces, který vyžaduje váš čas a finanční prostředky, jinak se nemáte téměř žádnou šanci posunout dopředu. Pokud teprve začínáte, měli byste se zaměřit na jisté tipy, jak se v podnikání posunout dále. Nemyslete si však, že uspějete jen pomocí základních tipů. Ty vám sice mohou v podnikání pomoct, ale úspěšného člověka to z vás rozhodně neudělá. Zjišťování produktu nebo služby Jako první je nutné si zjistit informace o vámi nabízeném produktu nebo službě. Jakou máte konkurenci, kdo je vlastně vaše konkurence a jak se jim v daném oboru daří? Pokud se do oboru pustíte bez základních informací, úspěch se nejspíš nedostaví. Zvlášť v momentě, kdy se jedná o produkt nebo službu, kterou…

  • SEO vám v podnikání může přinést zakázky
    Podnikání

    SEO vám v podnikání může přinést zakázky

    Pokud se pouštíte do podnikání, pak vám pojem SEO zřejmě nic neříká. Leda, že byste se s ním už v minulosti setkali. Jde o optimalizaci internetových stránek pro vyhledávače, které následně zajistí lepší pozici na vámi vybraná klíčová slova. Nesmíte ovšem zapomínat na fakt, že metody v SEO se neustále mění, takže co platilo v předchozím roce, už může být zcela jinak. SEO je daleko komplikovanější, ale dá se pochopit Naučit se můžete prakticky cokoliv. To stejné platí také o optimalizaci internetových stránek pro vyhledavače. Je pochopitelné, že si na začátku svého podnikání nebudete moct dovolit platit reklamní agentury, protože jejich cena je příliš vysoká a váš rozpočet naopak nízký. V začátcích si bohatě vystačíte…

  • Doménové jméno je pro podnikání velmi podstatné
    Podnikání

    Doménové jméno je pro rozjezd podnikání velmi podstatné!

    Jestliže se pouštíte do podnikání, s největší pravděpodobností se neobejdete bez internetových stránek. Zvlášť tehdy, jedná-li se o internetové podnikání. V takovém to případě jsou internetové stránky přímo nutností. Pro zvýšení důvěryhodnosti je potřeba si zaregistrovat doménu nejlépe s koncovkou CZ, která vzbudí o to větší zájem u zákazníků. Víte ovšem, jak vybrat správné doménové jméno? Pokud ne, není nic jednoduššího než s námi pokračovat v následujících odstavcích. Výběr doménového jména je obtížné! Doménové jméno znamená pro laiky internetová adresa, kterou vaši zákazníci budou zadávat. Určitě s námi budete souhlasit, že by měl být název výstižný, a to tak, aby si jej byli schopni zapamatovat všichni. Nepoužívejte v žádném případě příliš dlouhé názvy, protože tady platí jednoduché…