3 důvody, proč sbírat reference
Podnikání

3 důvody, proč sbírat reference

Co konkrétního dokáže vaši firmu dostat do povědomí lidí? Ano, jsou to reference. Hodnocení firem nebo firemní zkušenosti by měla sbírat každá společnost, která chce své návštěvníky na webových stránkách proměnit ve své klienty. Ptáte se, proč jsou reference tak efektivní? Je to prosté, fungují na principu „lidé lidem”. Jinými slovy lidé se podělují o zkušenosti, které sami s danou firmou nebo společností získali. A to je zkrátka magnet, už od přírody. 

Důkazy místo slibů

Reference jsou skvělým důkazem toho, že fungujete tak, jak zákazníci očekávají. Běžně se totiž v reklamách nebo i na webových stránkách ukazují texty, které napíše zdatný copywriter. Většinou jsou to jenom sliby (tedy zákazníkům se to tak může jevit). A možná proto, že se jim texty jeví jako sliby, domnívají se, že budou jenom plané a že nedostanete svým závazkům. 

Když se však začnou v reklamách nebo na vašich webových stránkách objevovat důkazy v podobě referencí a zkušeností, rázem jste v očích návštěvníků či potenciálních klientů zcela jinde a rázem se s z nich skutečně stávají ti, kteří se podílí na vašich tržbách.

Zpětná vazba, ze které můžete čerpat

Ano, reference nemusí být vždycky jenom kladného charakteru, mohou být také negativní. Nakonec je to však jedno. I kritika je k užitku. Je to totiž zpětná vazba, která vám dává podněty pro zlepšení. Neslouží ani tak veřejnosti (tedy můžete ukázat, že i nespokojenost se snažíte vyřešit), ale především vám a vaší firmě. 

Zjistíte, jestli vašim zákazníkům u vás něco chybí. A pokud ano, můžete nedokonalosti do příštího nákupu vyšperkovat k dokonalosti. 

Konverzní poměr roste

Když se na reference podívají marketingoví specialisté, rádi je označují za důvod, proč konverze rostou. Už se totiž osvědčilo v praxi, že více referencí, rovná se více kupujících. Hodnocení totiž přesvědčí i ty, kteří si zatím nejsou s danými produkty či koupí jistí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.